Laboratoryjne nauczanie umiejętności klinicznych 4/4

Laboratoryjne nauczanie umiejętności klinicznych 4/4

INFORMACJE OGÓLNE

Mamy przyjemność zaprosić Państwa na ostatnią część kursu Laboratoryjnego Nauczania Umiejętności Klinicznych.

Czeka na Państwa integracja umiejętności z dotychczas odbytych części kursu. Zajęcia są prowadzone w oparciu o symulowane scenariusze kliniczne. Uczycie się Państwo podejmować decyzje, rozwiązywać praktycznie problemy, komunikować z pacjentem pod presją, szukać odpowiedniej pomocy, pracować jako zespół.

Praca odbywa się w salach symulacyjnych na ulicy Medycznej 7.

Część z grup będzie miała możliwość odbycia zajęć interprofesjonalnych, z udziałem studentów/tek Pielęgniarstwa

PRZYGOTOWANIE DO ZAJĘĆ

W materiałach dostępnych pod tym linkiem macie Państwo opis zagadnień, źródeł i checklist, potrzebnych do otrzymania dobrej oceny końcowej.

Bardzo zachęcamy do obejrzenia filmów instruktarzowych nagranych na potrzeby tego kursu, filmy dostępne pod tym linkiem:

Laboratoryjne Nauczanie Umiejętności Klinicznych 4/4

 

Na zajęciach otrzymacie „Kartę oceny Studenta”. Prosimy o jej przynoszenie na każde zajęcia.

ZASADY OCENIANIA i ZALICZENIA

Ocena końcowa z LabNUK 4/4 stanowi 30% oceny z całego bloku zajęć LabNUK (70% stanowi Państwa ocena za zajęcia od II do IV roku).

UWAGA: ostateczna ocena z LabNUK wpisana w USOS jest funkcją ocen z poszczególnych lat II-V. Osobą odpowiedzialną za wpisanie tej oceny jest p. dr Anna Kocurek (anna.kocurek@uj.edu.pl).

Na ocenę końcową składa się:

– 40% – ocena komunikacji z pacjentem podczas scenariusza

– 20% – ocena jako lider zespołu terapeutycznego podczas scenariusza

– 20% – aktywność i profesjonalizm – ocena ciągła przez cały kurs, po 5% na dzień (aktywność, jakość uczestnictwa w debrefingach, stosunek do Kolegów i Asystenta, punktualność, stosowanie się do regulaminu, np. strój, zmiana obuwia itd.)

– 20% – wykonanie nadobowiązkowych wirtualnych pacjentów (po 5% za przypadek, są 4 nadobowiązkowe przypadki). Zarówno przypadki obowiązkowe jak i nadobowiązkowe będą sprawdzane pod względem merytorycznym. Minimalne wymagania zaliczające przypadek to wypełnienie mapy myśli i ostatecznego rozwiązania. Dodatkowi wirtualni pacjenci muszą być wykonani do końca kursu (początek zajęć ostatniego dnia kursu). W przeciwnym przypadku nie będą się liczyć do oceny.

Skala ocen:

5,0 – powyżej 91%

4,5 – 84 – 91%

4,0 – 76 – 83%

3,5 – 68 – 75%

3,0 – 60 – 67%

2.0 – poniżej 60% – niezaliczenie kursu

Jeżeli z jakiegoś powodu nie zgadzacie się Państwo z oceną otrzymaną podczas zajęć, macie prawo do odwołania. W tym celu konieczne jest zgłoszenie tej sytuacji na zajęciach, żeby zachować nagrania ze scenariusza. Następnie nagranie scenariusza będzie oceniane komisyjnie, pod nadzorem Kierownika ZDM.

Kartę z ocenami po zakończonych zajęciach należy oddać wyznaczonemu technikowi oraz jej zdjęcie przesłać na adres labnuk5rok@cm-uj.krakow.pl. Wysłanie zdjęcia/skanu na podanego maila jest niezbędne do zaliczenia przedmiotu.

ZAJĘCIA E-LEARNINGOWE – KONIECZNE DO ZALICZENIA PRZEDNIOTU!!!

W ramach zajęć obowiązkowe jest rozwiązanie co najmniej 2 wirtualnych przypadków przed zajęciami numer 2 (Uraz wielonarządowy i Robert Barley), większa ilość rozwiązanych przypadków nie jest obowiązkowa, ale pomoże Wam się przygotować merytorycznie do scenariuszy i podwyższa ostateczną ocenę. Informacje techniczne otrzymacie Państwo pocztą elektroniczną (osobą kontaktową jest Pani Ewa Radulescu ewa.radulescu@uj.edu.pl)

Dodatkowo w ogłoszonym wcześniej terminie odbędą się zajęcia e-learningowe „Interpretacja zapisów elektrokardiograficznych – nauczanie na odległość” (12 godzin) prowadzone na platformie PEGAZ, które są wymagane do zaliczenia przedmiotu (szczegóły zostaną przesłane osobnym e-mailem).

 

HARMONOGRAM ORAZ SPRAWY ORGANIZACYJNE

Aktualny i obowiązujący harmonogram zajęć znajduje się tutaj– prosimy o zwracanie uwagi na ew. dopiski dotyczące zmiany lokalizacji zajęć lub odbywania ich w nietypowych dniach (innych niż wtorki i czwartki).

Kurs obejmuje 4 dni zajęciowe. Pierwszy dzień stanowi wprowadzenie do zajęć oraz zapoznanie Państwa z zasadami funkcjonowania sal symulacyjnych, technikami komunikacyjnymi w zespołach terapeutycznych oraz warsztatami dotyczącymi podstawowych zagadnień, które mogą się Państwu przydać podczas dalszych zajęć. Kolejne dni zajęciowe to 3 lub 4 symulowane scenariusze kliniczne.

Obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa do zaliczenia przedmiotu. W wyjątkowych przypadkach dopuszczalna jest jedna usprawiedliwiona nieobecność (zwolnienie lekarskie lub innego rodzaju zaświadczenie). Ewentualne odpracowywanie zajęć do ustalenia indywidualnie z koordynatorem przedmiotu (stanislaw.gorski@uj.edu.pl)

Na zajęcia należy uczęszczać wyłącznie ze swoją grupą dziekanatową. Poza zmianami związanymi z uczestnictwem w programie Erasmus, zmianę grupy dziekanatowej ustalacie Państwo w Dziekanacie. Zmiany grup nieuzasadnione istotnymi powodami, zgłaszane w ostatniej chwili, nie będą uznawane.

Na zajęciach powinniście Państwo mieć ze sobą: stetoskop, odzież i obuwie medyczne, identyfikatory, legitymacje studenckie.

W TRAKCIE ZAJĘĆ…

Możecie Państwo korzystać ze wszystkich dostępnych materiałów edukacyjnych (w tym książek, telefonów komórkowych itp.)

Prosimy o poufność – nieprzekazywanie kolejnym grupom treści scenariuszy oraz o nieporuszanie przebiegu zajęć poza gronem ćwiczącym. Na kursie oceniamy jedynie umiejętności nietechniczne, wymienione w materiałach na stronie przedmiotu, przekazanie szczegółów scenariusza będzie w negatywny sposób wpływać na jego przebieg.