Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawami rozumowania klinicznego, które obejmuje definicję pojęcia, podstawy teoretyczne i znaczenie rozumowania w opiece nad pacjentem. Dzięki pracy z wirtualnymi pacjentami i różnorodnym metodom dydaktycznym studenci poznają techniki efektywnego zbierania danych i uważnego ich analizowania, które są wstępem do dobrego rozumowania klinicznego.
Studenci są proszeni o przyniesienie ze sobą lub tabletów/ laptopów- część pracy będzie opierać sie na platformach internetowych, które warto mieć zalogowane na własnym urządzeniu.
Zalecana literatura:
Sudacka M., Kononowicz AA. Nauczanie rozumowania klinicznego w centrum symulacji medycznej – od teorii do praktyki, in: Doroszewska A, Kaczor M. Symulacja jako metoda kształtowania umiejętności nietechnicznych i kompetencji społecznych, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2023, pp. 137-155, ISBN 978-83-674-4788-1