Projekt D-CREDO

Projekt D-CREDO

Opis projektu:

Celem projektu D-CREDO (Digital Health Technologies-augmented Clinical Reasoning Education) jest stworzenie serii modułów edukacyjnych dla studentów oraz nauczycieli kierunków takich jak medycyna i pielęgniarstwo, demonstrujących wykorzystanie nowych technologii medycyny cyfrowej w rozumowaniu klinicznym, takich jak sztuczna inteligencja w analizie obrazów medycznych, duże modele językowe, elektroniczne rekordy pacjenta, aplikacje mobilne, urządzenia ubieralne i narzędzia telemedyczne. Moduły będą wykorzystywać nauczanie oparte na przypadkach, a w ramach projektu rozubudowany zostanie istniejący program nauczania rozumowania klinicznego, który powstał  w projekcie DID-ACT .

Uczelnie partnerskie:

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie (Polska, koordynator)
  • Bukovinian State Medical University, Chernivtsi (Ukraina)
  • Erasmus University Medical Center, Rotterdam (Holandia)
  • Instruct AG, Monachium (Niemcy)
  • University for Health Sciences, Medical Informatics and Technology, Hall in Tirol (Austria)

 

Czas trwania projektu: wrzesień 2024 – sierpień 2027

 

Finansowanie projektu: Projekt D-CREDO jest współfinansowany przez Unię Europejską, numer umowy 2024-1-PL01-KA220-HED-000247790, w ramach działań Partnerstwa Współpracy w Zakresie Szkolnictwa Wyższego KA2.

Dofinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają˛ poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Unia Europejska ani Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Kierownik projektu:

dr hab. Andrzej A. Kononowicz, prof. UJ

Uczestnicy projektu reprezentujący Zakład Dydaktyki Medycznej:

mgr Joanna Fąferek

dr n. med. Stanisław Górski

lek. Małgorzata Sudacka

dr hab. Magdalena Szopa, prof. UJ

Strona WWW projektu: http://d-credo.eu/